Sinds kort investeer ik in microkredieten. Vroeger gaf ik meer aan goede doelen, maar ik ben in een aantal nogal teleurgesteld geraakt (matige resultaten soms, torenhoge directeurssalarissen vaak, en de grootste ergernis: veel geld naar werving. Full-colour-glossy’s, dure mediacampagnes en callcentra die onder etenstijd voor meer inkomsten moeten zorgen. Het zoeken naar nieuwe donateurs vind ik nog wel te billijken, maar ook zijn steeds meer goede doelen uit op meer geld van bestaande gevers: geef ons meer, meer, meer. Niet nagelaten wordt om in te spelen op het gevoel van de donateur. Ook kwam ik erachter dat telefoonnummers en adressen van gevers worden doorverkocht, hoe guller, hoe duurder?, nog een reden om het anders te gaan doen.
Via een vriend ontdekte ik Lendahand. Met code UTAP-9GRY-6PPW kun je 25 euro korting krijgen op je eerste investering.
Goede doelen doe ik nu minder en als wel dan dat het liefst via www.doneereffectief.nl
Geef een reactie